onsdag 15 juni 2022

Öppet i syateljén den 18 juni 2022 och information om Quiltköping 2 - 4 september 2022

 God förmiddag, alla mina sy- och andra vänner som följer min blog. Idag vill jag bara informera om att jag har öppet i min syateljé den 18 juni mellan kl. 10.00 - 14.00. Nästkommande lördag, som är midsommardagen tänker jag ha stängt. Det är ju egentligen den sista lördagen i juni månad, som jag brukar ha öppet, men eftersom det är midsommardagen, så tänker jag unna mig en liten "minisemester" med familjen. Jag vill här passa på att önska alla mina vänner en riktigt glad midsommar. 

Det är inte klokt att nu har halva året snart gått till ända, och den 21 juni som är sommarsolståndet, och den längsta dagen med dagsljus på året, så får vi tacka och ta emot. Sedan efter den 21 juni så vänder det igen och dagarna blir kortare och kvällarna mörknar tidigare.

Nu vill jag även informera om årets största quiltrelaterade evenemang, Quiltköping, som äger rum den 2 - 4 september 2022 i Lidköping. Det här är ett evenemang som jag varmt vill rekommendera till alla, framför allt alla som älskar vår hobby att sy lapptäcken och annat relaterat till lappsömnad, och övriga som är intresserade av olika former av hantverk. Förutom ett stort antal kurser som ges av både svenska och utländska kursledare, så kommer det att finnas utställare som tillhandahåller det mesta som behövs för att sy lapptäcken, och annat smått och gott,  väsksömnad, stickning, virkning, och broderi. Information om kursledare, kurser och utställare kan hittas på www.quiltkoping.se.

Hälsar alla mina vänner hjärtligt välkomna den 18 juni 2022 och uppmanar än en gång att anmäla ert deltagande i årets Quiltköping.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar