onsdag 17 augusti 2022

Färdigställt en väggdekoration och sytt en liten necessär i fuskskinn!

 Nu har jag äntligen sytt klart en liten väggdekoration som är sydd efter ett mönster från Deb Tucker Studio 180 Design och mönstret heter Prism. Här har jag använt mig av Deb Tucker Studio 180 design linjalen "Split Rects" som är ett fantstiskt verktyg för att kunna sy avlånga trianglar, eller delade rektanglar. Linjalen underlättar sömnaden och sedan renskär man rektanglarna så att alla får ett exakt mått och då är sammanfogandet av rektanglarna mycket enklare. 

Sedan har jag äntligen kommit mig för att sy något av de "fuskskinn" eller vinylerna som jag tagit hem. Har gruvat mig lite för den här sömnaden eftersom jag fått för mig att det är svårt att hantera vinylen i symaskinen. Men det gick ganska lätt, om man använder en s.k. teflonfot till symaskinen. Kommer definiivt att sy fler.

Jag behöver ju ha lite nyheter att visa upp när jag skall till Lidköping den 2 - 4 september för att deltaga som utställare under evenemanget "Quiltköping".

Dagarna fram till dess kommer att gå alldeles för fort, och idag den 17 augusti 2022 har jag precis fått veta att jag kommer att få hem lite tyger, som ju kan vara bra att ha med sig till Quiltköping.

Hoppas få träffa många av mina syvänner under mässan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar