torsdag 25 april 2024

Öpppet i Syateljén Lördagen den 27 April 2024

 Nu är det nästan en månad sedan jag skrev något på min blog. Inte särskilt mycket har hänt i min lilla syateljé sedan mitt förra inlägg här. Som vanligt så rusar tiden iväg och veckorna bara försvinner och dagarna verkar vara kortare och kortare, eftersom det känns som Måndag - Fredag hela tiden och nu har ytterligare en vecka runnit iväg. På tisdag nästa vecka är det sista april, och det är ju ett stort firande här i Uppsala, åtminstone bland stadens studenter. Själv firar jag inte särskilt mycket och håller mig mest inomhus den här dagen. Lugnt och skönt kommer det att vara tillsammans med mina två små älsklingar, Oskar och Prins Gustav. Kanske jag går ner till syateljén och försöker sy klart något UFO (unfinished object), eller helt enkelt startar något nytt projekt.

Den 6 - 8 september 2024 kommer evenemanget "Quiltköping" att hållas i staden Lidköping. Det har ju varit lite osäkert hur det kommer att bli, men det är fantastiskt att Quiltköping fortsätter att existera. Det är ju ett event för Quiltare och även andra hantverksintresserade. Ser så fram mot det här eventet och det skall bli så roligt att få deltaga som utställare där. 

På lördag den 27 april kommer jag att ha öppet i min lilla syateljé som vanligt mellan kl. 10.00 - 14.00. Välkomna!

Hjärtliga hälsningar

Christl Richter-Frohm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar