torsdag 2 maj 2024

Öppet i Syateljén den 4 maj 2024

 Ny månad och nya tag i syateljén. På lördagen den 4 maj 2024 har jag som vanligt lördagsöppet i min lilla syateljé.  Några nya tyger har inte anlänt på ett tag, men det kanske kommer en sändning nästa vecka. Spännande är det att vänta på tygleveranser, för ofta är det ju så länge sedan man beställt dem så man kommer inte ihåg vad som beställts alla gånger.

Min vän Kristina, har gjort ett nytt mönster som heter Lilla Klara, och även jag har fallit till föga och köpt det, och igår sydde jag klart den första lilla necessären efter det här mönstret. Som vanligt när Kristina gjort mönster, så är de väldigt pedagogiska och lätta att följa. Mönstret innehåller dessutom två uppsättningar väskramar, så det är enkelt att  sy mer än en liten Lilla Klara. Jag sydde min med några fantastiska tyger från Northcott Fabrics med hästmotiv. Den blev kanske inte helt perfekt, men ett gott försök blev det i vilket fall som helst. Nu skall jag gå ner till syateljén för att sy lite, så vi får se om jag lyckas kreera någon ny liten necessär eller väska. Önskar alla mina vänner en underbar dag idag. 

Necessär sydd efter mönstret "Lilla Klara"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar