fredag 27 september 2024

Öppet i syateljén sista lördagen i september månad, den 28 september 2024

 God förmiddag! Sitter och planerar att jag skall ha öppet i min lilla syateljé i morgon, lördagen den 28 september 2024 mellan kl. 10.00 - 14.00.

Under veckan som varit har jag haft en liten kurs för sex damer och försökt lära dem att sy med Deb Tucker, Studio 180 Design linjalen "Tucker Trimmer". Damerna fick lära sig att sy blocket "Shaded Four Patch" och alla deras block blev så fina. Den 8 oktober skall vi ha en liten uppföljning på Tucker Trimmer linjalen. Då planerar jag att de skall sy de block som ingår i den beskrivning som medföljer linjalen. Kan vara bra att ha lite baskunskaper om hur linjalen fungerar för att senare kunna utveckla sin egen förmåga att läsa och förstå teknikerna i instruktionen som medföljer.

Har sedan årets Quiltevent, Quiltköping, den 6-8 september, känt mig lite "nere". Vet inte om det är för att hösten är i antågande, och att jag inte tycker om den mörka årstiden som nu ligger framför oss. Så mycket sömnad har det inte blivit den här månaden, trots att jag fått hem en del nya tyger. Men här kommer bild på vad jag lyckats åstadkomma under september månad från 9 - 26 september. Bara några nya små necessärer. Trots allt är det lika roligt att sy upp något av de nya tygerna som kommit hem tidigare under månaden.

Speciellt tycker jag om den lilla necessären med de färgrika katterna. Det tyget blir man glad av. Älskar färgrikedomen i det här tyget. Tyvärr är bilden på necessären och färgåtergivningen på tyget inte så bra. Tygets färger är mycket klarare i verkligheten, eller som det heter nu för tiden på förkortnings-språket, I.R.L. Lite har jag ju lärt mig på äldre dagar, men det finns ju ett speciellt lexikon för alla de här nya förkortningarna, så det gäller att plugga på lite.

Önskar alla mina vänner en fortsatt fin avslutning på september månad (även om det idag den 27 september ser ut att bli en ganska tråkig regnfylld dag).

Välkommen till min lilla syateljé i morgon!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar