söndag 26 januari 2014

Adress till Ateljen!!

Igår hade jag ju en liten januari-REA i min lilla atelje. Tyvärr hade jag ingen fungerande mobiltelefon, den hade som vanligt dragit ut batteriet på en dag och jag har ingen aning om hur det går till. Jag hade haft den på laddning hela dagen innan. En av mina vänner hade talat in ett meddelande: Hon ville besöka mig i atlejen, man jag har dumt nog inte lagt ut någon adress, så hon hittade tyvärr inte dit.

Adressen är: Höganäsgatan 1 A, n.b. Atlejen ligger i samma hus som jag bor, men i andra trappuppgången.

Det var en trevlig dag och det kom besökare hela tiden jag hade öppet. En av mina vänner hade till och med åkt från Stockholm.

Det är så roligt med sömnaden och tygerna. Jag har träffat så många trevliga och roliga människor från alla möjliga håll i Sverige och utomlands och att ett intresse kan förena över gränserna är helt klart. Många av de här människorna skulle jag aldrig ha träffat på om det inte hade varit för mitt stora intresse, sömnad av i första hand väskor och lapptäcken. Tidigare har jag även sytt alla mina kläder själv, men efter att jag upptäckt en helt ny värld av lappar och vad man kan göra med små kvadrater, rektanglar, trianglar, romber, hexagoner, cirklar och en hel del andra omöjliga former, så har jag inte sytt ett enda klädesplagg på säkerligen 10 år. Nu har jag ändå bestämt mig för att börja sy mina egna blusar igen. Jag har tidigare sytt hur många blusar som helst, och har en hel låda full med sidentyger, som jag har köpt för länge sedan, för att sy blusar av, men än har det inte blivit av. Skall ändå försöka få någon blus färdig den kommande veckan. Det kanske bara blir "pannkaka" av det här försöket, för det är ju med sömnad, som med allt annat, har man inte sytt kläder på ett tag, så har en del av de invanda handgreppen lagts i träda. Nu får jag försöka uppväcka de här färdigheterna igen, vi får se hur det går. Jag håller er informerad.

Hjärtliga hälsningar och önskan om en skön söndagskväll.
Christl Richter-Frohm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar