onsdag 8 april 2015

Lite sömnad blev det under Påskhelgen!

Hade ju bestämt mig för att ha öppet under Påskafton, men det hade jag inte behövt. Det kom inga besökande kunder. En god sak som det ändå förde med sig var att jag hade städat min syatelje från grunden. Under tisdagen före påsk hade jag hantverkare i lokalen som skulle spola stammarna, vilket innebar att de behövde tillgång till dusch- och toalettutrymmet, som har fungerat som mitt lilla tyg- och vaddförråd. Jag fick städa ur allt och detta ledde till att jag bestämde mig för att gå igenom alla tyglådorna som stod i duschen. Gissa om jag gjorde en hel del fynd och hittade även halvfärdiga projekt.

Sedan fick jag ju tid över för att sy lite och här kommer bilder på vad som blev färdigt under påskhelgen.

Liten börs, beställning från en av mina arbetskamrater. Hennes mor skall få den i present och modern är kattälskare.
 Samma lilla börs som ovan, fast baksidan är inte densamma som framsidan. Här har jag använt det japanska tyget med den s.k. "Happy Cat" eller som det heter på japanska:
"Maneki Neko".









Liten rund necessär. Hittade den halvfärdig bland alla mina tyger.
Här har jag sytt en liten väska där jag använt mig av mönstret "AnnaLi".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar