måndag 27 april 2015

Öppet den 23 maj men stängt den 30 maj 2015

Hej, Jag kommer inte att ha öppet i slutet av maj. den 30 maj 2015. Då skall jag åka på vår årliga syhelg till Älvkarleö Herrgård. Vi är ett sammansvetsat gäng som hållit ihop i mer än 10 år och årligen gjort resor till något vackert ställa på lagom avstånd från Uppsala för att sy från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag. På Älvkarleö Herrgård har vi nu säkerligen varit i 6 till 7 år, jag kommer tyvärr inte riktigt ihåg hur många år vi varit där. Det är helt fantastiskt, vacker miljö och underbar förtäring, frukost, förmiddagskaffe, lunch, eftermiddagskaffe och middag på kvällen.

Däremot kommer jag i stället att ha öppet den 23 maj kl. 10.00 - 14.00.

Den 24 maj är jag bjuden till Maria Bussler, som i år återigen håller öppet hus den 23 och 24 maj, där man har möjlighet att bekanta sig med hennes fantastiska quiltmaskiner och se hur dessa arbetar. Väl värt ett besök hos Maria Bussler i Vendelsö.

Den 25 april hade jag ju öppet i min syatelje. Det kom flera kunder och det var en trevlig dag. På eftermiddagen hann jag även sy lite, och det blev två små alster, en liten börs efter mönstret AnnaLi samt en liten necessär lagom stor för mobiltelefon och lite annat som man kan behöva hålla ordning på. Här har jag använt mig av två nya tyger som kommit hem. Den lilla börsen sydd efter mönstret AnnaLi, är sydd i ett tyg som jag egentligen inte förstår varför jag köpte in, men jag tyckte det var snyggt, även om det inte är i en stil som jag vanligtvis köper in, det saknar ju guld- eller silvertryck. Den lilla necessären har jag sytt av ett tyg ur Robert Kaufmanserien, Satsuki 3.

Här kommer bilderna.

Önskar Er alla en trevlig VALBORG!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar