söndag 28 juni 2015

Fortsätter vara SNÅL!

Snålheten sitter i. Nu har jag försökt ta reda på små triangelbitar som blir över när jag testar att sy ett nytt block i lappteknik. De små trianglarna, när de är ihopsydda, kan skäras ner till 1,5 inch. Hopsydda blir dessa så "half square triangles" inte större än 1 inch, eller cirka 2,5 cm. För att även använda de här små hopsydda trianglarna så satte jag dem som en dekorrand i en AnnaLi necessär. För övrigt har jag sytt AnnaLi necessären i halvlinnetyger.

Sedan blev det även två små "penningbörsar".

Liten börs med handledsrem.
Liten börs med fäste för handledsrem.

AnnaLI (största modellen) sydd i halvlinnetyger och små trianglar.


2 kommentarer:

  1. Det är alltid en fröja att se dina välgjorda börsar/väskor. Mycket fina!
    Hls Anne-Marlen i Norrtälje

    SvaraRadera
  2. Tack Anne-Marlen för din kommentar. Det värmer. Det är ju så roligt att sy olika väskor och necessärer och även små börsar. Lika roligt varje gång jag får hem nya tyger. Har Du vägarna förbi Uppsala, hör av dig, så kan du besöka mig i min syatelje.

    SvaraRadera