måndag 8 juni 2015

Har blivit snål och tar till vara mina små tygbitar!

Nu har jag blivit SNÅL! har fått för mig att ta till vara alla små tygbitar som blir över. Ett sätt att ta till vara på de små tygbitar som blir över när man skär till olika delar för att sy av, är att samla dem i en stor kasse och ge dem till en slöjdlärare som är intresserad av att låta barnen i skolan få sy i lappteknik, och jag har en av mina vänner som är textillärare, så hon får en kasse någon gång då och då. Ett annat sätt att ta till vara på små tygbitar är att sy små saker, som de små börsar som jag gjort helgen som varit. Här kommer bilder på vad det kan bli av tygbitar som inte är så stora. Sedan har jag även sytt en ny necessär med en broderad fjäril på framsidan. Har ju köpt en broderi-CD med bara olika fjärilsmotiv från Husqvarna Viking broderier. Det finns hur många fina fjärilar som helst på den CD-skivan. Roligt är det i alla fall att vara lite SNÅL! Jag har hittat små nyckelringar på Bauhaus, som passar väldigt bra i små arbeten. Här kan man även använda de små börsarna som nyckelhållare.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar