måndag 25 april 2016

Lite sömnad igen!

Har verkligen återfått lusten att sy, och skall verkligen ägna de dagar jag är ledig till detta hantverk. Under lördagen den 23 april hade jag ju öppet i syateljén och det var en trevlig dag. Sedan hann jag med att sy en del när ateljén stängdes kl. 14.00. Jag har grävt i mina lapplådor, och då har jag hittat en hel låda full med tygprover från 1993-1994 från företaget Hoffman Fabrics, och det visar sig vara en tygskatt utan dess like. Hoffman Fabrics har tidigare alltid tillhört det företag som jag beundrat mest för deras tygkvalitet och tygdesign, men under senare år har de bytt designers och mycket av de tyger de har idag tilltalar inte mig, så nu för tiden beställer jag nästan inga tyger alls från dem. Idag beställer jag mest tyger från Robert Kaufman Fabrics och Benartex och en del från Timeless Treasures och naturligtvis även tyger från Japan och Hawaii. Jag vet, att jag kanske stagnerat i mitt tygval, men jag kan inte hjälpa det. Fina mönster, färger och fint tygtryck, framför allt, uppskattar jag mest. Här kommer en bild på den lilla börs jag sydde klart under söndagen och där tygbiten jag hittade räckte precis. Fick inte många millimeter kvar av det här tyget. Hade gärna haft en hel rulle av det, men tyvärr.

 
 
For my foreign followers:
 
At last, the inspiration to sew has returned, and I am eagerly working in my studio. On Saturday, April 23, 2016, I had my studio open, and there were quite a lot of customers, so I was quite busy with them.
 
When they had left, I looked thorugh my boxes with fabrics, and found a whole box with Hoffman Fabrics samples from the year 1993 and 1994. All of the Hoffman Fabrics from these years, are still my favorite designs. But, unfortunately Hoffman Fabrics Company have changed their designers, and sorry to say, the designs today, are no longer among my favorite fabrics. Which is a pity, since Hoffman Fabrics have always had very high quality cotton fabrics for their prints. I am no longer an eager buyer of Hoffman Fabrics, today I mostly buy fabrics from Robert Kaufman, Benartex and some of Timeless Treasure Fabrics, as well as Japanese Fabrics and Kona Bay Fabrics from Hawaii. Anyway, I posted a picture of the little purse I finished with one of the beautiful Hoffman Fabrics from the year 1993 to 1994. I wish, Hoffman Fabrics would reproduce some of their designes from the 1990-ties.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar