söndag 5 februari 2017

Lite sömnad inför Sy- och hantverksfestivalen 17 - 19 februari 2017

Snart är det åter dags för Sy- och hantverksfestivalen på Älvsjömässan, Stockholm. Den 17 februari 2017 slår mässan upp sina portar för att under tre dagar erbjuda besökare, som är intresserade av sömnad, stickning, virkning och övrigt hantverk, att hitta material till den hobby som just nu ligger besökarna varmt om hjärtat. Själv har jag ju sömnad av lapptäcken  och väskor som min största hobby, och kan inte få nog av tyger och material till denna avkopplande sysselsättning. En del nya tyger kom ju hem i mitten av januari och här kommer lite bilder på en del av de tyger som jag sytt lite nya necessärer av. En av necessärerna har jag sytt upp igen, eftersom den jag sytt tidigare till höstmässan 2016, blivit såld. För att visa vad man kan göra av just det tyget, så är det nödvändigt att  ha något uppsytt. Sedan har jag sytt två stycken av de tyger som kom hem i mitten av januari, samt en som jag sytt av ett tyg som kom hem hösten 2016. Jag skall precis göra mig i ordning för att gå ner i syateljén för att fortsätta sy upp lite nya saker av delar av den tygkollektion som jag fick för två veckor sedan. Jag hoppas vi ses på Sy- och hantverksfestivalen. Ser fram mot den med glädje, då jag brukar träffa så många av mina sy-vänner.

Sydd av tyg som kom hem hösten 2016.
Sydd med tyg som kom hem Januari 2017.

Sydd med tyg som kom hem Januari 2017.

Sydd med tyg designat av Paula Nadelstern, hösten 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar