torsdag 19 januari 2017

Nya tyger från Moda och Kona Bay!

Igår, den 19 januari,  kom det äntligen hem lite nya tyger från Moda, serie Grunge Basic Gray samt två tyger i grönt från Kona Bay Fabrics. Tyvärr var det inte alla tyger som jag beställt, utan resten av ordern kommer att levereras, förhoppningsvis, i slutet av mars månad 2017. Som vanligt har det varit problem med leveransen från Järfälla till Uppsala. Det tog en vecka för PostNord att få hit paketet till Uppsala. Från Holland till Järfälla tog det tre dagar. När jag försökte spåra paketet på PostNord hade de först ingen aning om vart det hade tagit vägen, utan fick leta efter det nästan en hel dag innan de ringde och talade om att de skulle leverera det till ett av PostNords utlämningsställen här i Uppsala. Det Holländska företaget betalar ju för dörr till dörr leverans, men det kan tydligen inte PostNord fullfölja. Det är jättetråkigt att behöva kontrollera och tjata på dem för att få hem de varor man beställt och som de också får betalt för att leverera. I väntan på att leveransen skulle komma har jag under veckan som varit ändå lyckats sy några nya necessärer. Här kommer bilder på dem.

Jag håller på att förbereda för min inventeringsrea den 28 januari 2017. Då kommer jag att rea  bort flera tyger för 98 kr per meter samt en hel del 33 x 110 cm bitar för 35 kr st. Även lite tidningar och böcker kommer att finnas till bra priser.


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar