fredag 20 oktober 2017

Inför Sy- och hantverksfestivalen 27 - 29 oktober 2017

Arbetar för fullt med att göra klart allt som skall med till Sy- och hantverksfestivalen den 27 - 29 oktober 2017. En vän till mig, håller för närvarande på att quiltar mitt täcke, som jag sytt under september månad. Täcket skulle innehålla 49 block, men jag råkade sy 50, så jag fick ett block över. Vad gör man med ett enda block. Jag bestämde mig för att sy ett kuddfodral av blocket, och den kudden kommer att passa bra till sängöverkastet till dubbelsängen. Här kommer en bild på kudden. Skall åka till Hemtex idag och köpa en innerkudde som passar till kuddfodralet. Önskar alla mina vänner en underbar dag idag, och jag hoppas att vi träffas nästa veckoslut på Sy- och hantverksfestivalen.

For my foreign followers:

I am working like "h-ll" to finish up all the things I will display at the Crafts Fair at the Stockholm International Fair during October 27 - 29. I have a lot to finish up before I am ready to go to Stockholm. A friend of mine is quilting the Queen Size Quilt I made during the month of September. The quilt should consist of 49 quilt blocks but I managed to make 50. What to do with only one block? I decided to make a cushion cover. Wishing all my friends a wonderful week-end. Looking forward to seeing you all at the Crafts Fair in Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar