tisdag 28 november 2017

Skall roa mig hela dagen idag!

Nu är jag på väg ner till syateljén. Tänker roa mig hela dagen idag, och det skall bli så spännande att se vad jag lyckas åstadkomma idag. Har ju inte sytt så mycket sedan Sy- och hantverksfestivalen i slutet på oktober. Förra veckan lyckades jag i alla fall sy två små necessärer. Den ena är bara 7 x 8 cm stor och passar till förvaring av småsaker, småmynt, ev. ett litet läppstift och liten nyckelknippa. Den andra är lite större, sydd av två tyger från Robert Kaufman Fabrics. Det tyg som är i mitten på necessären är ett halvlinnetyg, och tyget till ramar runt om är Quilters Linen, (ett bomullstyg som är tryckt så att det skall likna linnetyg. Jag har ju även fått hem en hel del nya tyger sedan Sy- och hantverksfestivalen, så det finns en hel del att sy av. Önskar alla mina syvänner en fantastiskt fin dag idag.

For my foreign followers:

Today, I am going to amuse myself all day long, by working in my Studio. I have a lot of new fabrics to make things with, and this will keep me busy all day long. Below you will find two Pictures of two small purses that I managed to make last week. The fabrics used in the purses are from Robert Kaufman Fabrics. Wishing all my friends a fantastic day, today.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar