fredag 1 december 2017

Pippi på elefanter!

Måndagen den 27 november hade jag besök av två trevliga damer som skulle sy necessärer hela dagen hos mig i min syateljé. Jag fick lite tyg av dem, från Svenskt Tenn, med deras tyg med elefanter. Själv är jag för ekonomisk för att betala över 1.000 kr per meter för ett tyg. Men jag blev oerhört glad över presenten, så jag var ju tvungen att sy upp en necessär med ett av tygerna med rosa bakgrund till de vita elefanter. De två damerna som var hos mig sydde sina necessärer av tyg med grå bakgrund till vita elefanter. Här kommer en bild på den necessären som jag sytt upp. Önskar alla mina vänner en riktigt fin och avkopplande 1:a advent.

For my foreign followers:

On Monday, November 27, 2017, I had two ladies visiting my studio, and sewing small purses all day long. I got a present from them. Fabric from the Company "Svenskt Tenn" in Stockholm. I am so happy for this gift, since I am too "stingy" too pay over SEK 1,000 per meter for this fabric. But I can feel very lucky, that I have such good friends. When they were visiting they made one purse with this fabric, but with a grey background, instead of the pink background from which I made my purse. I wish all my friends and followers a really nice weekend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar