torsdag 14 december 2017

Nu är väntans tid över!

Igår fick jag meddelande på DPD Tracking att en leverans från Nederländerna var på väg under dagen den 13 december. Samma dag fyllde jag år, så jag var förväntansfull. Leveransen kom strax före kl. 15.00 på eftermiddagen, så jag hade väntat hela dagen på detta. Signerade att jag mottagit paketet, men dum som jag är, så bad jag inte speditören att vänta tills jag hade öppnat paketet.
När jag öppnade paketet och tog upp den första tygrullen, så var den genomblöt. Likaså var 5 rullar av nio genomblöta. Konstigt nog var inte kartongen blöt. Men när jag tittade närmare på kartongen så måste de ha kastat den och den sprack upp i ena sidan och några tygrullar måste ha fallit ur och hamnat på kortsidan och blivit stående i den fantastiska sörja av snö och regn som var igår. Detta innebar att tygrullarna var genomblöta och hade fått stå  på backen och sugit upp en massa slask. Sedan måste någon lastare ha upptäckt att fem rullar ramlat ur öppningen i sidan på kartongen och då sprättat upp den av leverantören använda tejpen och sedan stoppat ner de dyngsura rullarna och tejpat igen kartongen med egen genomskinlig packtejp. Sedan verkar de ju tro att man är så korkad så att man inte upptäcker att tygrullarna är dyngsura. Jag blev så ledsen. De tygerna som nu levererades har jag väntat på i sex månader och de är så fina. Men naturligtvis kan jag inte sälja tyger som varit genomsura och stått i "vad vet jag" för snö, slaks, regn och annat. Håller nu på att kolla med leverantören om jag kan få ytterligare en leverans med tyger från dem, vilket jag fått besked om att jag kan få, allt utom en av de beställda.

Få se vad som händer med de andra tygerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar