onsdag 28 februari 2018

WIP - Work in Progress

Jag har beslutat mig för att försöka sy klart en hel del UFO:n som bara ligger i diverse lådor och vilar sig. Tyvärr har en del projekt blivit liggande alltför länge. Det beror ju på att det är så roligt att börja på nya projekt när nya tyger kommer hem. Den här veckan och nästa vecka hoppas jag på att få hem tyger som beställdes i oktober förra året. Och det är tyger som är bland de sista jag beställde förra året. I år har jag ännu inte beställt hem några nyheter, även om det kliar i fingrarna, så måste jag noga tänka igenom vad som eventuellt skall beställas hem. Jag vet inte vad som händer i Quilt-världen just nu? Är det bara i Sverige som intresset för Quiltning är på väg att svalna, eller? Jag bestämde mig ju för att inte vara med på Sy- och hantverksfestivalen nu i februari, och visst kändes det lite konstigt att inte ha varit med som utställare, men det kanske blir ett uppsving till höstmässan, när jag planerar att vara med.

Här kommer en bild på ett av de UFO:n som jag bestämt mig för att göra färdigt. Just nu håller jag på att sy 100 block till ytterramen på täcket, som kommer att bli så stort så att det kan passa till en säng i måttet 120 x 200 cm, eller om jag utökar sidobårderna till en dubbelsäng 160 x 200 cm. Men vi får väl se när de 100 blocken till ytterramen är ditsydda, hur mycket som eventuellt behöver läggas till.

For my foreign followers:

I have decided to finish up a lot of UFO:s (Unfinished Objects), that have been stucked away in different boxes for quite a time. The problem with UFO:s is, that it is so interesting to start up new Projects when new fabrics arrive. This spring I decided not to participate in the Crafts fair in Stockholm in February, and I have to admit, that it felt quite strange not to have participated. I will though, participate in the Crafts fair in October in Stockholm. So now I have quite a few months to prepare for this event.

Below you will find a picutre of the WIP (Work in Progress).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar