tisdag 6 mars 2018

Epic 980 Q - ny symaskin

Jag har införskaffat en ny symaskin, en Husqvarna Epic 980 Q. Maskinen har en stor display och det är lätt att hitta sömmar och ställa in stygnlängd, stygnbredd, och olika sömmar. Maskinen har en fantastisk arbetsyta, och helt fantastisk belysning. Nu ser man verkligen hur sömmarna ser ut och var nålen befinner sig. Jag har hittills bara sytt raksöm på maskinen, eftersom jag håller på med mitt UFO, som jag för närvarande kallar för WIP (work in progress) och snart är ytterligare överdelen till ett sängöverkast färdig. Det känns skönt att ha betat av ytterligare ett UFO. Dessutom är det ju så roligt att sy, så i morgon blir det sömnad hela dagen.

Här är en bild på min fantastiska maskin.

For my foreign followers:
On Wednesday, February 28, 2018, I received my new Sewing Machine, a Husqvarna Epic 980 Q. I have upto now only been sewing a straight stitch. The Machine is very stable, and fast and has a fantastic straight stitch. I am finishin one of my UFO:s and the feeling is great. Tomorrow will be a new day working with this fantastic machine.
I will show you the complete result, when my UFO or my WIP (work in progress) is finished.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar