söndag 11 mars 2018

Testar min nya symaskin!

Igår, söndagen den 11 mars 2018, på eftermiddagen, efter en morgon med kakbak och städning, gick jag ner till syateljén för att sy en liten väska, till en liten flicka, som är två år gammal. Jag sydde den så att den i storlek blev 13 cm bred och 11 cm hög. Tanken är att jag skall köpa några små Pixiböcker och lägga ner i väskan, så att den lilla flickan alltid kan bära runt på sina små böcker och andra småsaker. Jag sydde på min nya Husqvarna Epic 980Q och insåg att jag har mycket kvar att lära mig när det gäller hanteringen av den här super-datoriserade symaskinen. Men roligt hade jag hela eftermiddagen. Det enda jag vill göra nu är att sy hela tiden. Det kommer kanske att resultera i att fler av mina UFO:n som legat till sig under fler års tid kommer att bli färdigsydda.

For my foreign followers: Yesterday, Sunday March 11, 2018, I spent the afternoon in my studio, sewing a small purse, which is going to be a prestent for a small girl, two years old. I used my new sewingmachine, a Husqvarna Epic 980Q, and realized that there is a lot to learn, on this super computerized sewing machine. It may take some time Before I manage this machine, but I will definately be sewing on this machine a lot. It may also encourage me to finish more of the UFO:s I have lying in different boxes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar