lördag 12 maj 2018

Öppet i Syateljén den 15 maj 2018 kl. 14.00 - 18.00

Vill bara informera om att jag har öppet i Syateljén den 15 maj 2018 kl. 14.00 - 18.00. Det är en tisdageftermiddag. Nästa öppet i Syateljén är den lördagen den 26 maj 2018, kl. 10.00 - 14.00.
Igår den 11 maj 2018 så var jag nere i Syateljén hela dagen och sydde och städande inför öppet nästa vecka. Jag gick ner kl. 09.00 och höll på att sy och städa ända till kl. 18.00. Som vanligt, när jag har roligt, så glömmer jag bort att äta. Så när jag gick upp från Syateljén kl. 18.00 så var det bara att titta i frysen om det fanns något ätbart, som gick snabbt att laga till. Hittade några påsar med färdiga hamburgare, som jag förberett och fryst in för ett par veckor sedan. Så det fick bli egenhändigt tillverkad "snabbmat".
Under den gångna veckan har jag även lyckats sy några nya små väskor. Ibland får jag ju även för mig att jag måste göra något av små överblivna skräpbitar, som egentligen skulle hamna i papperskorgen. Det är kantbitar som blir kvar när jag skurit till 60 graders triangelblock. Men även de här bitarna kan man sy ihop och då kan blocken bli cirka 3,5 - 7 cm när man renskurit dem, och till min glädje så går de att sy ihop och använda i små väskor.
Bilder på små väskor som jag sytt under föregående vecka.
Önskar Er alla en underbar helg.

For my foreign followers:
I am planning on having my studio open on Maj 15, 2018, between 14.00 - 18.00, and the next time I am having my studio open is on May 26, 2018, between 10.00 to 14.00.
Ysterday I was in my studio the whole day, from 09.00 to 18.00. I am trying to clean the studio but I also could not resist from sewing some small purses. Sometimes I need to try to take care of small scraps, just to prove that even small scraps can be useful and turing out to become small blocks that can be included in small purses. I get a lot of small scraps when I am cutting 60 degree triangles. Sewing these scarps together generate finished blocks of 1.5 to 3 inches. These small blocks can be sewn togheter and create a center piece in small purses.

Below you will find Pictures of the purses I made last week.
Wishing all my firends a fantastic weekend.


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar