fredag 27 december 2019

Årsavslut 2019-12-27

Tänk, nu är snart 2019 till ända. Nu går vi in i ett nytt decennium, 2020-talet. I morgon den 28 december har jag öppet i min syateljé för sista gången 2019. Dagarna före jul kom det hem en hel del nya tyger och en del kompletteringar av tyger som jag haft tidigare, s.k. bastyger, som alltid är bra att ha hemma för att kunna kombinera med alla andra tyger som finns.

Vill tacka alla mina kunder som besökt min syateljé, monter på Sy- och hantverksfestivalen och Rikstäckets årsmöte i Uppsala. Det är tack vare Er som jag vågat satsa på att bygga ut min verksamhet och vågat köpa in mycket mer tyg än vad jag egentligen har plats för. Det här innebär att det kommer att finnas en hel del tyger som kommer att reas bort i någon form av mellandagsrea. Det är tyger som det inte är något fel på, men någon gång måste man bestämma sig för att realisera lagret, och då är det bra att passa på vid årets sista öppet-tillfälle.

Ser fram mot ett lika innehållsrikt 2020, som det år som varit 2019. Jag önskar alla mina sy-vänner ett riktigt Gott Nytt År 2020, med många timmar till sömnad och annat kreativt arbete.

Här nedan visar jag bilder på en del av de tyger som jag fick hem den 23 december 2019.

For my foreign followers:

Imagine, the year 2019 is soon to be a memory, since we are approaching a new decade, the year 2020, and we do not know what this new decade will bring us. I will finish this year 2019 with having my studio open on December 28, 2019. On december 23, 2019 I received a large delivery from two of my suppliers, a whole lot of new fabrics, but also a lot of basic fabrics which i have had before, and which are so suitable to combine with a lot of the other fabrics I have in my studio.

I want to thank all my customers who have visited my studio, my booth at the Stockholm International Fair, Älvsjö, and when the Swedish Quilters Guild had their yearly event, this time in Uppsala. It is, thanks to you all, that I have been able to extend my business quite a lot with buying more fabric than my studio is able to fit. This means, that I will have a sale of quite a lot of fabrics, tomorrow, on December 28, 2019. I need to make some space available to be able to fit in all the new fabrics that have arrived.

Below you will find some pictures of fabrics arriving on December 23, 2019.

Looking forward to meeting you all again next year, and I wish you all a realy Happy New Year, 2020, with a lot of time to sew and being creative.

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar