onsdag 18 december 2019

Det lackar mot JUL, och jag har öppet i syateljén den 21 december 2019

Jag vet att det lackar mot jul, och nu är det bara 6 dagar kvar till Julafton 2019. Tyckte inte det var så länge sedan det var Julafton 2018. Vet ej var tiden tar vägen, men dagarna går alltför fort. Jorden snurrar bara fortare och fortare och tiden räcker inte till. Den 13 december 2019 firade jag min 70-årsdag, och nu vill jag inte fylla år längre. Är ju medveten om att dagen då livet tar slut, närmar sig med stormsteg, och det är lite deprimerande. Jag tycker ju att det är så roligt att leva, och har bestämt mig att skjuta på den dagen då allt är över många år till. Säger att jag måste bli minst 300 år om jag skall hinna göra allt jag planerar för och vill. Är ju medveten om att så inte kommer att bli fallet, men drömma kan man ju.

Inför Julaftonen den 24 december 2019, planerar jag att ha öppet i min syateljé den 21 december 2019 mellan kl. 10.00 - 14.00. Kanske någon som behöver en liten julklapp som är unik till utseendet, eftersom de necessärer jag syr, är oftast uppsydda i bara ett exemplar. Sedan har jag ju även en hel del tyger och tygpaket, som passar bra som julklappar till någon sy- och quiltintresserad vän.

Hälsar er hjärtligt välkomna.

Om vi inte ses, så önskar jag alla mina vänner en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR (syår) 2020.

Här nedan kommer bilder på alla vackra blommor jag fick i samband med min 70-årsdag.

For my foreign followers:

Today, on December 18, 2019, there are only 6 days left to Christmas Eve, December 24, 2019.

On December 13, 2019, I had my 70-ties birthday, and now I will not celebrate any more birthdays. I am very much aware of the fact, that the years left, are getting fewer, and the thought is quite depressing. I do not want to think about this, since I still think life is very rewarding and fun, and if I could decide, I would say that I would have to be at least 300 years old, to be able to make all the fun things I still think I would like to do. I know, that I will not become 300 years old, but I can always dream about it.

I will have my studio open on December 21, 2019, between 10.00 - 14.00, if there is anyone who would like to buy some unique Christmas gifts, for example a small purse made by me, or buy some fabric to anyone who is sewing and quilting. There is a great variety of fabrics awailable.

Wishing all my friends a MERRY CHRISTMAS and a HAPPY NEW YEAR 2020.

Below you will find pictures of the fantastic flowers I received on my birthday.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar