fredag 15 maj 2020

Arbetat med Deb Tucker Studio 180 Design Wedge Star Ruler

Idag har jag sytt klart en liten sommarduk, som jag började på den 13 maj 2020. Mönstret är ett gratismönster på den instruktion som medföljer Deb Tucker Studio 180 Design Wedge Star Ruler. Jag hade ingen tanke på att det färdiga arbetet skulle bli cirka 1 x 1 kvm stort. Men så blir det om man följer instruktionerna för den färdiga blockstorleken på 9 inch. Naturligtvis borde jag ha haft förmågan att visualisera storleken innan jag började sy det här "täcket" eller som jag nu föredrar att kalla den "sommarduken".

Jag kan bara än en gång säga att jag är hur nöjd som helst med att använda Deb Tucker Studio180 Design linjaler, och till den här "duken" så har jag använt hennes Wedge Star Ruler och Tucker Trimmer III. Allt blir så exakt när man använder hennes linjaler, så det är så roligt att få se det färdiga resultatet. Färgerna i duken är ju lite inspirerade av svenska flaggans färger.

For my foreign followers:

Today I finished a small quilt top, which I started to make on May13, 2020. The pattern is one pattern included in Deb Tucker Studio 180 Design Wedge Star Ruler. I just love the outcome of everything I make with Deb Tucker Rulers. If you follow her instructions the outcome will always be nearly perfect. Since this was my first attempt using this ruler, I can say that I am quite pleased with the finished result, even though I know that if you look closely, not every point matches. For this small quilt top I used the Deb Tucker Wedge Star Ruler and the Tucker Trimmer III. I am so happy, that I have found all the Deb Tucker Rulers, and all the piecing of different quilt patches will turn out to the best when useing her rulters, which I can recommend to all of you out there in the quilting world.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar