måndag 3 augusti 2020

Jultyger i slutet av Juli 2020

Fredagen den 31 juli 2020, anlände det lite nya tyger, och den här gången var det mest jultyger och ett tyg med katter. Jag brukar ju inte ha så mycket jultyger, men en del av de här tygerna tyckte jag så mycket om, så jag kunde inte låta bli att beställa av dem. Just nu så ligger det ute en order på ytterligare cirka 20 tygrullar, men efter att den ordern levererats, så kommer jag inte att kunna beställa mer tyger. Har tyvärr fullt i min syateljé och i och med att de tre stora quiltevenemangen under hösten inte kommer att bli av, så kommer jag inte att ha någon större försäljning av de här tygerna. Jag planerar ändå att ha öppet sista lördagen i månaden, som vanligt, men med det tillägget att jag kommer att ha öppet med tidsbokning om 45 minuters intervall. Vill man komma någon annan tid än sista lördagen i månaden, så går det bra att kontakta mig, och då kan man avtala om en annan tid för besök.

Önskar alla mina vänner och kunder hjärtligt välkomna att besöka min lilla syateljé.

For my foreign followers:

On july 31, 2020, I received a delivery of Christmas Fabrics and one fabric with cats. I usually do not buy so many Christmas fabrics, but this time I could not resist them. I also received a fabric with cats, and fabrics with cats are always very popular. But for this year, I will not be able to buy any more fabrics, since I do not have the space to display them in my small studio. All the fabrics arrivning now have been ordered during the months of November and December 2019 and in February 2020. Since they were ordered with the intention to show them on the three quilt related events that were planned for this autumn 2020, and since none of these events will take place, I have too much fabrics in stock at present.

I plan to have my studio open on the last Saturday each month, but with the addition to have a schedule of booked visits, with an interval of 45 minutes, so there will be only one or two people in the studio at the same time, a precaution in connection with the Corona virus Pandemy. But if you want to visit my studio on other days that the last Saturday each month, you are very welcome to phone and make an appointment on any other day.

I will all my friends and customers very welcome to visit my little studio.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar