söndag 9 augusti 2020

Öppet i Syateljén den 15 augusti och den 29 augusti 2020

 Jag planerar att ha öppet i min syateljé den 15 augusti och den 29 augusti 2020, som vanligt mellan kl. 10.00 - 14.00, med lista på förbokade tider, med 45 minuters intervaller. De förbokade tiderna förhindrar att det inte blir så många i ateljén samtidigt.

Tiderna att boka är:

10.00 - 10.45
10.45 - 11.30
11.30 - 12.15
12.15 - 13.00
13.00 - 14.00

Om Ni vill besöka min ateljé hör av er via Facebook messenger eller via e-post: christl.richter-frohm@telia.com, så bokar jag in er på någon av tiderna. Det finns mycket nyheter som kommit in under juli och augusti månad, samt en hel del tyger som säljes till reducerat pris, eftersom jag måste tömma en del av mitt lager. Metersbitar för 60 kr, 33 x 110 cm bitar för 35 kr, metervara för 125 kr samt alla nyheter som ligger till ordinarie pris. 

Som jag tidigare informerat om så har jag inte haft så mycket tid för mig själv i syateljén eftersom jag inte vill att Oskar skall vara ensam långa stunder, så min egen sömnad har legat på is ett bra tag. Men under veckan som varit har jag i alla fall lyckats sy en liten börs av ett av tygerna som kommit hem under juli månad. Här visas bild på fram- och baksida av samma börs.

For my foreign followers:

I am planning on having my studio open on August 15 and August 29, 2020. As usual, during these strange times, I have made a list of a time schedule for booking of 45 minutes in my studio, to prevent too many people in the studio at the same time. You are welcome to visit but please make a reservation in advance, and I will make a booking of a time interval that is free. You may see my contact information in the text above in Swedish and also the time schedule.

As I have mentioned before, I have not been able to spend so much time in my studio since June 25, when little Oskar arrived. He is taking quite an essential part of my hours a day, since I do not want to leave him alone for more that 2 to 2,5 hours at a time. You never know what a little kitten can do when you are not in place. Usually I think he is resting, but you never know.

Below you will find the pictures of a little purse I managed to finish during the week that has passed. These are pictures of the front and back side of the same purse.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar