fredag 8 april 2022

Öppet i syateljén den 9 april 2022

 God morgon alla mina sy-vänner och andra vänner. Idag den 9 april 2022 kommer jag att ha öppet i min syateljé, Höganäsgatan 1 A, Uppsala, mellan kl. 10.00 - 14.00.

Utanför mitt fönster skiner solen och himlen är blå, med stråk av moln och minus 3,4 grader. Ser ut som en fantastisk vinterdag. Trots detta hoppas jag på att några av mina syvänner skall hitta till min lilla ateljé.

Idag har vi även en bemärkelsedag. Lille Prins Gustav fyller 1 år idag, och förra lördagen den 2 april fyllde min stora kisse, Oskar, 2 år. Tyvärr bråkar den lille Prins Gustav (som egentligen är större än Oskar) ganska mycket med Oskar. Vet ej om det är någon form av maktkamp dem emellan, eller om Prins Gustav fortfarande är i "slyngelåldern" och tycker om att provocera. Men det är inte roligt att se och Oskar blir så stressad av det här beteendet från Prins Gustav. Har nu köpt Feliway, ferromoner, som skall spridas i rummen där katterna vistas genom att man har en speciell adapter som man stoppar in i ett eluttag. Få se om det lugnar ner sig. Annars vet jag inte vad jag skall ta mig till. Oskar blir bara tunnare och tunnare och Prins Gustav blir bara tyngre. Men vissa dagar och stunder så är de sams.

Under veckan som varit har jag även lyckats sy ytterligare några små runda necessärer - eller s.k. Dumlings. Som jag säkert nämnt tidigare, så håller jag på att ta reda på mindre, överblivna bitar av mellanlägg. Eftersom det här mellanläggsmaterialet är lika dyrt som tygerna, så kan man inte kasta de mindre bitarna. Men till små necessärer räcker bitarna i alla fall. De här mindre necessärerna brukar jag använda för att förvara mina nycklar i, så att nycklarna inte nöter hål på fickorna i mina jackor. Det är inte så lätt att laga trasiga fickor i vadderade ytterplagg, så det finns i alla fall ett bra användningsområde för de här mindre necessärerna.

Önskar alla mina sy-vänner och andra vänner en underbar och avkopplande helg.







2 kommentarer:

  1. Hej! Finns det möjlighet att beställa några tyger hos dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elisabeth, ledsen att jag inte sett det här förrän idag. Men visst finns det möjlighet att beställa tyger av mig. Jag skickar gärna. Hör av dig till mig på min e-post: christl.richter-frohm@telia.com eller via sms på min mobil 070-5464757 och hör av dig så att jag vet vad du vill ha. Om jag skulle skicka något som inte passar, så skickar du tillbaks det här till mig och drar bort summan från fakturan. Jag lägger med en faktura som du har 10 dagar på dig att betala. Så välkommen att höra av dig. Hälsningar, Christl Richter-Frohm

      Radera