måndag 18 april 2022

Stängt i syateljén den 23 april 2022

 God morgon alla sy-vänner. Måste meddela att jag inte kommer att ha öppet i min syateljé den 23 april och den 30 april 2022. Nästa öppet tillfälle blir den 7 maj 2022. Hälsar er hjärtligt välkomna då. Om det skulle vara så att någon vill besöka mig under tiden 19 april till 29 april så hör av er så kan vi komma överens om dag och tid när det passar er.

Lördagen den 16 april 2022, Påskafton, hade jag öppet i min syateljé men tyvärr hade jag inga  besökare. Men det borde jag ha förstått, på Påskafton har människor annat för sig. 

Jag lyckades i alla fall sy en del, bland annat gjorde jag klart överdelen till fyra bordstabletter, som jag tänkte skulle passa när vi är ute i kolonistugan i sommar. Sedan sydde jag även en liten väggdekoration, som också måste färdigställas med vadd och baksida samt avslutningskant. Kanske kommer väggdekorationen att bli en present, men jag är inte säker. Jag hann även med att sy klart två små necessärer, där jag använt mig av överblivna bitar mellanlägg - små bitar - för stora att kasta och för små att göra något större med- så det blir bara små necessärer. De här necessärerna passar dock att ha till förvaring av nycklar och annat smått och gott som man vill hålla reda på i sin handväska.

Önskar Er alla en fin kommande vecka, och så som det ser ut idag och som prognosen för vädret verkar vara, så kommer det att bli ganska fint väder med blå himmel och sol - i vilket fall ser det ut så utanför mitt fönster just nu.

Här är bild på de två små necessärerna som jag sytt klart. Har sytt dem av ett tyg med Rudbeckior - mina favoritblommor - och tyger jag aldrig tröttnar på. Hoppas även att maken skall få till lite odlingar av Rudbeckior på kolonilotten runt altanen på huset. De är ju blommor som är perenner och har man en gång planterat dem så återkommer du ju år från år.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar