lördag 13 augusti 2022

Äntligen lite bilder på vad jag sytt den senaste tiden

 Här kommer äntligen lite bilder på vad jag hållit på att sy den senaste tiden. Jag har nu sytt klart alla delar till en s.k. Jewel Box Quilt. Tygerna som jag använt i den här quilten är från Tuula Pinks serie med små prickar och ramen på quilten är också från Tuula Pink, jag har för mig att den heter "Tiny Beasts". Tygerna har jag köpt av June Feldman Hauser, som har en underbar Quiltbutik, "Quiltstugan", i Heby. 



Sedan har jag även roat mig med att sy en liten necessär, med ett kattyg som jag köpt av E-Quilter Fabric. Det här kattyget är designat av  Luana Rubin Desing Studio, och jag har aldrig tidigare sett någon av mina tygagenter som har de här till försäljning. Kostnaden blev ganska dyr, med frakt från USA och sedan tillkommer ju avgift till transportföretaget som skall förtulla varorna, och då blir det både tull, och moms och avgift. Så inte blir det billigt att beställa tygerna från USA. Men roligt är det och tygerna är så fina. Jag visar här fram- och baksida på necessären och katten på bild är väldigt lik min lilla Prins Gustav, den ena sidan visar en nyfiken och "glad" prins Gustav och den andra sidan visar hur han ser ut när han är arg på mig. Visst är det härliga kattbilder. Jag lägger även in en bild på min lilla Prins Gustav, så som han ser ut i verkligheten. Önskar alla mina sy- och quiltvänner och alla andra vänner en fantastiskt fin lördagskväll och en underbar söndag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar