söndag 21 augusti 2022

Sytt lite nya små väskor i vinyl!

 Nu har jag fått lite blodad tand när det gäller att sy av vinyl, så den senaste veckan har jag faktiskt lyckats sy ytterligare tre små necessärer. Jag har försökt ta till vara mindre bitar av mellanlägget - Peltex - så att även små bitar kan användas och bli något, i stället för att de bara kasseras. Så här visar jag ny tre små necessärer som kan användas till lite olika ändamål. De två halvrunda kan man använda till förvaring och att hålla ordning på lite nycklar och annat smått och gott och den rektangylära (mörkblå) blev ett perfekt fodral till min mobiltelefon.

Nu böjar även nedräkningen till årets Quilthändelse, Quiltköping, som hålls i Lidköping den 2 till 4 september 2022. Det skall bli så roligt och trevligt att äntligen få deltaga i en mässa som tilltalar dem som är intresserade av lapptäckssömnad och annat sömnadsrelaterat.

Jag hoppas få träffa så många av mina syvänner under mässan.

I fredags fick jag även hem en del tyger, men har ännu inte hunnit fotografera dem, så att jag kan presentera dem här i min blog. Men jag hoppas att kunna lägga upp bilder under nästkommande vecka.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar