tisdag 9 maj 2023

Äntligen lite nyheter på tygfronten!

 God eftermiddag. Nu är det ganska länge sedan jag skrivit något på min blog. Har ju varit på en trevlig resa till Holland den 11 - 17 april 2023, och där besökt Quiltdagarna i Rijsvijk den 13 och 14 april och den 15 april besökte vi den fantastiska blomsterträdgården Keukenhof. Tyvärr blev jag sjuk dagen efter hemkomsten. På resan ner till Holland steg det på ett par i Örebro, där damen var vrålförkyld och satt och hostade i bussen hela bussresan ner under två dagar. Det här resulterade i att på hemresan så var mer än halva bussen förkyld och då satt man i en kakafoni av hostande personer som alla hostade i olika tonarter, vilket naturligtvis resulterade att även jag åkte på den här förfärliga förkylningen. Har nu hostat i lite drygt tre veckor och halsont och feber till och från. Naturligtvis så smittade jag även ner min käre make som nu varit sjuk i mer än två veckor med samma skrällhosta, halsont och feber. Börjar bli ganska trött på det här och som det ser ut nu så verkar inte den här hostan vilja ge med sig. Har besökt något som heter "lättakuten" och där tog man inga prover, utan lyssnade på lungorna och mätte syresättningen, vilket tydligen var utan  anmärkning. Fick efter mycket dividerande ändå få lite hostmedicin utskrivet, även om det inte var den hostmedicin som jag alltid tidigare fått utskrivet, men nu visade det sig att de här läkarna inte fick skriva ut den, för den innehåller tydligen beroendeframkallande ämnen. Måste skrivas ut av min husläkare, och där har jag fått en tid för kontroll den 7 juni. Så till dess får man väl gå med den här hostan. Ett problem som tillkommer när jag känner mig så här är att jag blir klart nivåsänkt och just nu har jag ingen ork att företa mig någonting. Vill inte vara så här, men känner att jag måste isolera mig från omvärlden, eftersom jag inte vill smitta ner någon annan. Kan bara säga att jag tycker det är respektlöst och omdömeslöst att åka med på en bussresa när man är så förkyld och sprider smitta ikring sig. Lite tanke på hänsyn till omgivningen fanns definitivt inte i den kvinnans föreställningsförmåga.


En liten sak som kanske kan pigga upp lite senare i veckan är att jag väntar hem lite nya tyger. Det är inte många rullar som kommer, och två av rullarna har jag inte kunnat hitta någon bild på, så dem får jag lägga upp bilder på vid senare tillfälle. Men här kommer i alla fall bild på de fyra som jag lyckats hitta. Ett av tygerna är ett halvlinnetyg med igelkottar. Det här tyget har jag haft tidigare men sålt slut  på. Igelkottarna är så söta. Sedan kommer det hem tre tyger i blå-vita blommor. Alla tre är väldigt användbara.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar