onsdag 24 maj 2023

Nya tyger som är på väg hem!

 God kväll, sitter här och försöker sammanfatta en mycket trevlig dag. Först startade dagen med sydag hos Quiltstugan i Heby, med avfärd från Uppsala kl. 08.45 och sedan ankom vi till Quiltstugen strax före kl. 10.00. Där lyste flitens lampa bland 7 syglada damer. Som vanligt så hinner man inte så mycket som man planerat att hinna med, och en nackdel med de här sydagarna är att klockan har en tendens att gå alldeles för fort, och helt plötsligt var kl. 16.00 då det var dags att avsluta dagen och återvända till Uppsala. Klockan 17.30 var det då dags för kvällens After Work på Katedralkaffeet vid Uppsala Domkyrka och där avslutades vårens aktiviteter i Uppsala Hemslöjdsförenings regi. Alltid lika trevligt att träffa de här damerna som besitter så mycket kunskap i olika handarbets- och hantverkstekniker och det är en mycket trevlig samvaro där det finns alla möjligheter att få lära sig nya saker hela tiden. Nu gör de här aktiviteterna i Uppsala Hemslöjdsförenings regi ett uppehåll och kommer att starta någon gång i september igen. Det ser jag verkligen fram mot.

Sedan har jag fått information från en av mina tygagenter i Danmark om att det skall komma hem fyra nya tygrullar. Här lägger jag upp bilder på de tyger som är på ingång. Hoppas de här tygerna kan falla mina kunder i smaken. 

Önskar er alla en fin och avkopplande sommarledighet när den nu infaller. Jag återkommer med information om en kommande lagerrensning där jag kommer ett ha en hel del tyger till rabatterat pris. 


Ett Michael Miller tyg 11022-Multi Vintage Sewing Stash

Ett Timeless Treasures tyg 2102-AUT Thankful

Ett William Morristyg - PWWM079-Blush Leicester

Ett William Morristyg - PWWM079-Olive Leicester



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar