fredag 21 juli 2023

Öppet i syateljén lördagen den 22 juli 2023

 God kväll alla mina följare och vänner. Nu har det redan gått en vecka igen och tiden har bara runnit iväg. Har haft förmånen av att få vistas i trevliga vänners sällskap och sytt i två dagar den här veckan. Kommer att få hem mitt lapptäcke som jag sydde klart överdelen på till Quiltköping som hölls i början av september 2022. Täcket är nu quiltat av June, Quiltstugan i Heby. Det blev så fint quiltat och nu när jag får hem täcket så kommer jag att sy på avslutningskanten runtom täcket så fort det bara går. Skall bli så fint att få lägga ett nytt täcke på gästsängen i arbetsrummet. Jag kommer att lägga upp en bild när avslutningskanten är sydd och täcket ligger på plats.

Vet att jag borde ha skrivit det här tidigare, men som sagt, vart tar dagarna, timmarna, minutrarna och sekunderna vägen, när man borde ha all tid i världen som pensionär. Upplever att tiden försvinner mycket fortare nu för tiden.

Jag har i alla fall öppet i min lilla syateljé, Christlmodeller, Höganäsgatan 1 A, Uppsala, i morgon lördag den 22 juli 2023. Har fortfarande REA på alla jultyger och på en hel del tillklippta 33 cm tygbitar. Finns en hel del att botanisera i. Välkomna!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar