fredag 4 oktober 2024

Öppet i syateljén lördagen den 5 oktober 2024

 Tänk, nu har ytterligare en vecka flugit iväg och vi är nu inne i oktober månad. Idag, när jag skriver det här är det den 4 oktober och det är ju, som jag tror att många känner till, Kanelbullens Dag. Har idag tagit en promenad till Uppsala Färgbutiken, för att inhandla nytt bokbindar-lim. Det jag hade, hade tyvärr blivit för tjockt och segt, så det var inte roligt att använda längre. Vill ha lite bokbindar-lim för att kunna göra några fina tygaskar och för att på så sätt kunna exponera lite nya tyger som jag fått hem nyligen. Man behöver ju inte sy av alla tygerna, de lämpar sig även för andra projekt.

Idag har jag dock fått hem ett fantastiskt fint tyg från FIGO Fabrics med lite stiliserade igenkottar. Har märkt att jag har en förkärlek till tyger med igelkottar, och har flera sådana i min lilla syateljé.

I morgon lördag den 5 oktober 2024 kommer jag att ha öppet i min lilla syateljé, Christlmodeller, Höganäsgatan 1 A, Uppsala, mellan kl. 10.00 - 14.00.

VÄLKOMNA!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar