torsdag 10 augusti 2017

Går i väntans tider igen!

Nu går jag i väntans tider. Har fått meddelande från en av mina tygleverantörer att det är paket på gång. Två kollin. Beställningen gjordes i mitten av juni, så det skall bli så spännande att se vad som kommer. Jag är ju lite tygoman, och behöver egentligen ingen påfyllning i mitt tyglager, men jag kan inte låta bli. Det är ju alltid roligt att få hem lite nya tyger och det är lika roligt att sy upp något av dem. Oftast blir det några små necessärer, men ibland försöker jag även göra klart lite större projekt. Den här veckan som nu börjar lida mot sitt slut har jag sytt två små necessärer, tvättat ett vitt blustyg, som legat så länge i "malpåse" att det blivit gula färgförändringar på det. Som tur är finns ju Vanish för just vita tyger, och jag lyckades tvätta bort de gula färgförändringarna, så nu skall tyget bli en ny blus. Jag skall försöka lägga upp bilder även på de blusar jag sytt, för det är så roligt att jag äntligen hittat ett jättebra blusmönster i en modell som passar mig, som har lite extra rondör över magpartiet. Här kommer i alla fall bilder på de två necessärer jag sytt under veckan, samt två bilder på de necessärer som jag visat tidigare men där bildkvaliteten var usel, och här har jag lyckats få fram finare bilder.

For my foreign followers:

I am expecting again. Not a Child, but a delivery from one of my fabric agents. It is Always exciting when new deliveries are on the way. As many of fabricholics, I do not really need more fabric, but I cannot resist from buying. There are just too many beautiful fabrics on display, when your fabric agent visits you. When the new fabrics arrive there is always the fantastic feeling when you have managed to make something from these fabrics. This week I have managed to make two new small purses, which will be shown below. I have also made new fotos of two purses, which I have shown earlier, but these picutres were of such bad quality, so the new ones should be much better.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar