söndag 6 augusti 2017

Slut på semestern?

Nu har ytterligare en vecka av ledigheten förflutit och den veckan har inneburit lite sömnad nästan varje dag, förutom söndagen den 30 juli 2017. Den söndagen besökte vi Gripsholms Slott och deltog i en guidad visning av slottet. Dagen var även full av solsken och vi kunde också njuta av det vackra vädret. Under resten av den gångna veckan har jag lyckats sy en blus till mig själv, har dock ingen bild på blusen. Det var roligt att sy något annat än bara necessärer. Men jag har även sytt fem små necessärer. Jag behöver fylla på lagret lite, eftersom jag skall deltaga i ett arrangemang anordnat av Akademihotellet i Uppsala i samband med Kulturnatten, den 9 september. Då kommer jag att tillsammans med övriga hantverkare och konstnärer deltaga som utställare. Akademihotellet kommer att ha utställningen öppen mellan kl. 13.00 - 18.00, tror jag. Återkommer med mer korrekt information när jag vet mer.

Här kommer bilderna på de fem necessärerna som jag sytt. Två av bilderna är av usel kvalitet och jag skall försöka ta nya bilder på de här necessärerna när jag får tillfälle.

For my foreign followers:

During the past week I have been to the Gripsholm Castle on Sunday July 30, 2017. Me and my son, participated in a guided tour of the Castle, which was very interesting. The day also was very sunny and warm, so it was a pleasent trip. The rest of the past week I have been workning in my studio, and I managed to sew a blouse for myself, (not  Picture). It was a fun experience to make something else than purses. It has been nearly four years since I made a blouse for myself. I also made five small purses. Two of the Pictures are of very bad quality, and I will try to take new Pictures of these two purses and post them on this blog later on. Below you will find the Pictures.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar