fredag 25 augusti 2017

Öppet i Syateljén den 26 augusti 2017

Veckan som varit, har inte varit speciellt kul. Har legat med någon sorts influensaliknande förkylning, med feber, huvudvärk, hosta och snuva. Känner mig fortfarande lite vimmelkantig och kallsvettig så fort jag skall försöka göra något. Hoppas bara att det går över till på lördag. Jag planerar att ha Syateljén öppen mellan kl. 10.00 - 14.00 den 26 augusti 2017. Veckan innan den här förkylningen bröt ut, var vi och besökte Tygshopen i Katrineholm. Det var så trevligt att träffa Eva Andersson i hennes butik och få se vilken fantastisk butik hon har. Därefter åkte vi till Gripsholms slott, för att deltaga i en guidad visning av slottet. Den guidade visningen genomfördes av sonen och det var hans fjärde guidade visning av slottet. Under den visningen blev sonen granskad av en person från Nationalmuseum i Stockholm, som skulle utvärdera hans agerande, språk och historiekunskaper. Inte så lätt att då försöka genomföra en visning och inte visa en viss nervositet. Med tanke på att det var hans fjärde visning, så tycker jag (kanske inte helt objektiv) att han klarade sig väldigt bra. Han hade läst på historien och redogjorde från den tid då slottet först byggdes och avslutade med visningen av den teater som Gustaf III lät uppföra på Gripsholms slott.

Under resten av den veckan tog jag hand om lite nya tyger som jag fått hem, samt lyckades även sy upp två necessärer från några av de tygerna.

For my foreign followers:
During this week I have had some kind of cold with fever, soure throat, headache, and cough. I am still a little bit tired from these symptoms. The week before, I though managed to make two small purses.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar