tisdag 22 maj 2018

Dagnes sömnad!

Idag har jag varit nere i syateljén hela dagen och sytt. Ibland är det så skönt att bara få vara där i lugn och ro och inte göra något annat än att rota runt i alla tyglådor och hitta tyger som kan bli till någon liten necessär eller börs. Idag har jag sytt två små Runda necessärer, en liten penningbörs, och en lite större necessär till t.ex. mobiltelefon och lite pengar.

Just nu ser det ut som sju svåra år i syateljén, eftersom jag i förra veckan fick hem lite nya vadd-produkter, och de tar plats. Jag har bland annat fått hem en grytlappsvadd, och Hobbs 80/20 vadd utan klister (80 % bomull och 20 % polyester), samt en vadd av märket Bosal, som är något kraftigare och med klister på två sidor. Jag måste ju testa de här produkterna, men har ännu inte kommit mig för. Det kommer även att komma hem Hobbs 80/20 vadd med klister på båda sidorna.

Sedan kommer jag att få hem en hel del blixtlås i början på juni, och det blir lite nya färger.

Sedan väntar jag på en sändning med tyg från Robert Kaufman Fabrics, bland annat. Jag hoppas verkligen att de kommer hem snart.

På lördag den 26 maj kommer jag att ha öppet i min syateljé mellan kl. 10.00 - 14.00. Välkomna.

Här nedan kommer bilder på dagens sömnad.

Liten rund necessär 9 x 12 cm
Liten rund necessär 5 x 7 cm


Liten myntbörs 6 x 8 cm
Mobilväska 12 x 20 cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar