onsdag 30 maj 2018

Sommar, sommar och sol och lite sömnad!!

God morgon alla glada syvänner. Idag har vi ytterligare en fantastiskt fin sommardag och det är den 31 maj. Vi har haft högsommarvärme nästan hela maj månad, så det skall bli intressant att se om sommaren fortsätter i de egentliga sommarmånaderna, juni och juli. Önskar att jag kunde njuta mer av sommarvärmen ute i friska luften, men tyvärr är det alldeles för mycket pollen i luften just nu, så varenda gång jag tar en liten promenad så börjar näsan och ögonen att klia och rinna. Jag är ändå tacksam över det fantastiska vädret som jag uppskattar mycket mer än snö, regn, och kyla.

Under föregående vecka och den här veckan, hittills, har det trots det vackra vädret blivit en del sömnad och dessutom har jag ju fått hem lite nya tyger. Går även i väntans tider, bör vara ytterligare 10 rullar tyg på ingång snart. Sedan skall det även komma hem flera färger av blixtlås på metervara. Jag kommer att lägga ut bilder på vilka blixtlås jag har fått hem, när de kommer. Beräknad leverans skall vara nästa vecka.

Här kommer bilder på lite nya tyger och på vad jag sytt av en del av dem.

For my foreign followers:

Good Morning to you all. Today we have another day of fantastic summer weather here in Uppsala. I really appreciate the warm weather, much more than snow, rain and Cold. During the past week and the first Days of this week, I have been making some new small purses. I did receive some new fabrics last week, and am eagerly awaiting more fabric bolts to come, there should be at least another 10 bolts arriving soon. I am also awaiting a delivery of zippers, and they should arrive next week. I will post Pictures of the zippers when they arrive.

Below you will find some picutres of the fabrics received last week and also of some small purses I have been making from the new arrivals.

 

 


 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar