söndag 28 juni 2020

Nu har jag haft mer än 100.000 träffar på min blog!

Nu har jag uppnått ett av mina mål, när det gäller min blog. Den 27 juni 2020 hade jag uppnått 100.096 träffar, alltså mitt mål var att uppnå 100.000. Det här borde jag fira, och det skall jag försöka göra med två av mina vänner på distans. Vi skall träffas ute och äta lunch på måndag i vår lilla "trädgårdstäppa" utanför vårt hus, på Höganäsgatan 1 A. Visserligen har jag hållit på med den här bloggen i ganska många år nu, men det är ändå roligt att det finns människor som vill läsa vad jag skriver och vilka bilder jag lägger upp. Går även i väntans tider, så nästa vecka kommer det hem mer tyger, som jag köpt in i november och december 2019, samt i februari 2020. Det kommer hem 16 rullar tyg, så det var bra att jag hade lite öppet i min syateljé den 27 juni 2020. Nu gäller det bara att få tid att sitta och sy lite också, när Oskar har börjat känna sig lite mer hemma. Han har blivit tuffare den senaste dygnet och är ett litet matvrak som äter med god aptit och som har skött sina behov oklanderligt på kattoaletten. Han har varit jätteduktig när det gäller renligheten. Han söker närhet och kommer och sätter sig i samma fåtölj som jag sitter i, och kryper även upp i mitt knä och vill bli omklappad. Sedan har han även försökt att äta på mig, i tron att mitt ben skulle ha varit ett rejält köttstycke, så den olaten får jag lov att se till att han inte utvecklar. För det mesta är det full fart på honom, och nu lyssnar han även till sitt namn, Oskar, och det tycker jag är fantastiskt, efter att bara  ha bott här hos oss i tre dygn. Tyvärr är Oskar fortfarande lite ledsen, och jamar och ropar väldigt mycket på sina kattkompisar, men jag hoppas att han skall vänja sig vid att vara ensam herre på täppan här, där han säkerligen kommer att vara den som styr all kommande verksamhet.

Jag kommer att lägga ut bilder på de tyger som jag får hem nästa vecka.

For my foreign followers:

On June 27, 2020, I reached one of my goals with this blog. I reached 100 000 results of  people who have looked at my blog, which was the first goal I had made up for myself, when starting this blog. It is amazing that so many people have looked at this blog, so now my next goal will be to have 200 000 results for   this blog. That I have reached 100 000 results should be a very good cause to celebrate, which I will do with two of my friends, in our little "garden"  outside the house where I am living. Next week I will also receive a new shipment from Robert Kaufman fabrics, and therefore It was very good to have my little studio open on June 27, 2020. I had made a schedule for people to visit, so there were no more that 2 people visiting at one time. They had a period of 45 minutes to shop, and everything went very smoothly.

Next week I am also expecting a new delivery of fabrics, that I had ordered in November and December 2019 and in February 2020, to be able to present these fabrics during the three quilt related events that should have taken place during September and October 2020. But due tothe Corona Virus outbreak, the event in September has been cancelled and is postponed to September 2021, and I no not believe that the other two events will take place  in the beginning and at the end of October this year. Therefore I have received a lot of  fabrics, and have at present now large amount of sales in my little studio.

For those of you, who want to know a little more about my kitten, Oskar, I can inform you that he is getting tuffer and tuffer, though he has only spent three days at our home. But he is still crying a lot and looking for his kitten friends and his mother. He has a healthy apetite but I have problem with him drinking too little. Now I have started to give him some extra water together with his kitten diet food and I have also cooked him some cod fish, and this I serve with a lot of the water the fish was cooked in.

I will post pictures of the 16 bolts of fabric that will arrive next week.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar