tisdag 7 juli 2020

Sömnad och lite nya tyger!

God morgon, Nu har jag äntligen lyckats sy klart en beställning på en liten väggdekoration, som en av mina grannar har beställt av mig. Hon ville ha något med en stjärna, en Lemoyne Star. Hon valde själv vilka tyger som skulle ingå och tygerna valde hon så att de skulle passa till några av hennes kuddar som hon själv gjort i s.k. RYA-teknik. Jag hade sytt upp två varianter av den här stjärnan, och den ena blev för stark i färgerna i förhållande till hennes RYA-kuddar, så hon valde den här väggdekorationen i mildare färger.

Sedan har det under veckan som varit kommit hem 16 nya tygrullar. Här kommer bilderna på dem.

Lille Oskar växer och frodas och blir mer och mer hemtam och busar som bara den när han är vaken. Annars är det ju så att katter, och framför allt kattungar, behöver mycket sömn. Så ibland är det lite lugn mellan stormarna, när han far runt som en galning, och då undrar man var all energi kommer ifrån.

For my foreign followers:

During the week passed, I received a lot of new fabrics, 16 bolts to be exact. I also managed to finish a small wall hanging quilt, an order from one of my neighbourgs. She had choosen the fabrics and they were choosen in respect to the colour scheeme she had in her living room.

Then, my little kitten friend Oskar, is settling in more and more, and the mischief he does when he is awaken, is making me laugh a lot. But the good thing is, that cats and kittens do need a lot of sleep, som from time to time, there is a calm athmosphere in the house. Sometimes I would like to have som of the energy little Oskar has.

 Wishing you all a lovely week.





11 kommentarer:

  1. Hej Christl! Jag är intresserad av det röda tyget på tredje raden. Jag har även skrivit i tidigare inlägg, slutet på maj, där jag ser detta tyg i blått (tror det är samma). Med vänlig hälsning, Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabeth, jag har kvar av både det röda tyget och det blå tyget, från Robert Kaufman, Imperial Collection. Kan du skicka mig ett e-postmeddelande med din adress och mobilnummer, så kan jag skicka dig tygerna. Du måste ange hur mycket du vill ha av dem. Ledsen att jag missat att svara på det här tidigare. Vi hörs. MVH, Christl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad har du för mailadress?

      Radera
    2. Hej Elisabeth, min mailadress är: christl.richter-frohm@telia.com. Ledsen att jag missat att svara dig tidigare.

      Radera
  3. Hej.jag undrar om du har kvar av "ekg"tyget? Jag vill gärna beställa 0,5 cm ifall. MvhCarin Eriksson,Styrbordsgatan 8,65227 Karlstad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carin, Jag skickar gärna 05 meter EKG-tyg till dig. Skickar med en faktura. Hälsningar, Christl

      Radera
  4. Min epostadress är:erikssoncarin8@gmail.com tel.0702172832. Carin Eriksson

    SvaraRadera
  5. Blev fel mått på beställningen skall vara 50 cm.Carin Eriksson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carin, Jag har just varit och postat 0,5 meter EKG-tyg till dig. Hälsningar, Christl

      Radera
  6. Tack så mycket,brevet kom med posten idag. Jag har swishat . Tack för snabb leverans. Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack själv Carin, hoppas du får glädje av tygerna och tack för betalningen. Ha en fin sy-vecka.

      Radera