tisdag 5 april 2022

Har sytt lite av de tyger som kom hem den 31 mars 2022

 Söndagen den 3 april 2022 hade vi syträff i den sygrupp som jag tillhört i många år, Fru Singers vänner. Det är alltid lika trevligt att träffa de här damerna som jag känt länge och som delar ett genuint intresse för sömnad och hantverk av alla de slag. Under söndagen hade jag med mig lite sömnadsprojekt där jag försökte sy upp några små necesärer av de tygerna som kom hem den 31 mars 2022. Även idag, den 5 april 2022 har jag på eftermiddagen sytt lite. På förmiddagen var jag på den avslutande föreläsningen "Berättande Trådar", som anordnades av Uppsala Senioruniversitet. Föreläsningserien bestod av 6 föreläsningar och alla var mycket intressanta och den föreläsningen som hölls idag handlade om hur man tar till vara textilier och hur man kan återbruka, samt lite grann om hur man lappar och lagar olika klädesplagg, så att de kan leva vidare ytterligare några år. Många tips på broderisömmar som kan användas när man lagar t.ex. trasiga sockor, skjortor, T-shirts, och jeans, och helt plötsligt kändes de klädesplaggen presentabla ut igen.

Här kommer bilder på de små väskor som jag sytt, och som vanligt är det inget nytt, förutom tygerna.

Önskar alla mina vänner en fortsatt fin vecka, även om vädret har givit oss en känsla av vinter igen. 







 

1 kommentar:

  1. Så fina och tyget med bin föll jag pladask för. Går det att köpa?

    SvaraRadera