fredag 3 februari 2023

Ny tygleverans 2023-02-03!!

 Har väntat på tyger från ett företag i Danmark. Enligt uppgift från UPS skulle de först ha levererats igår 2023-02-02. Sedan fick jag besked om att tygerna var försenade och att de skulle levereras 2023-02-06. Då hade jag inte kunnat ta emot leveransen eftersom jag kommer att vara bortrest under måndagen. Jag gick då in på UPS hemsida och begärde att leveransen skulle ändras till Tisdag den 7 februari 2023 i stället. Döm om min förvåning när jag vid 15-tiden idag, fredagen den 3 februari, ser att UPS har skickat ny information om att tygerna skulle levereras idag den 3 februari mellan kl. 10.10 och 14.10. Naturligtvis trodde jag att jag missat leveransen och att det skulle ställa till en massa extra besvär med att spåra leveransen och försöka få hem den någon annan dag. Men ibland blir man förvånad en gång till. När klockan var 15.30 så kommer UPS med tygleveransen. Det kändes skönt att den kom idag och nu har jag ägnat tiden fram till kl. 18.10 med att klippa till 50 cm tygbitar av de här tygerna. Jag hade bestämt mig för att än en gång ta hem en kollektion tyger som heter Quilters Shadow. De här tygerna har jag haft i min lilla syateljé under många år tidigare, men jag har inte haft dem till försäljning de senaste fem åren. Men de här tygerna är väldigt användsbara i väsksömnad, för trots att det är rena bomullstyger, så när de används i något projekt, får man intrycket av att det är mocka (skinn), men som sagt, det är rena bomullstyger med lite melering. Här är nu bilder på de 10 färger som jag nu fått hem igen. Priset på de här tygerna ligger på 200 kr per meter. Tygerna är även, enligt information, OEKO-TEX certifierade,. En OEKO-TEX® STANDARD 100 certifiering innebär att produkten uppfyller höga humanekologiska krav, d.v.s. inte innehåller kemikalier i halter som är hälsoskadliga. Det är tillåtet att märka tygerna med en av världens mest erkända och allmänt använda etiketter för textilier.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar