fredag 1 mars 2024

Öppet i syateljén lördagen den 2 mars 2024

Nu är vårens Sy- och hantverksfestival på Stockholmsmässan, Älvsjö, avklarad. Nu kan man se fram mot nya mässor till hösten, dels Quiltköping, den 6 - 8 september 2024 och sedan höstens Sy- och hantverksfestival på Stockholmsmässan, Älvsjö i slutet av oktober 2024. Om jag orkar, så kommer jag att delta i de här två mässorna under hösten.

Vårens Sy- och hantverksfestival på Stockholmsmässan gick sämre än vårmässan 2023, dels hade jag färre kunder, och dels märks det att den allmänna oron i världen och de enorma kostnadsökningarna för bland annat mat och boende, påverkar köpförmågan hos många kunder. Många av mina kunder återkommer ju mässa för mässa, men när jag räknar och jämför antalet kunder så hade jag 55 kunder färre än under vårmässan 2023, och det påverkar ju intäkterna.

Ändå kan jag inte klaga, jag fick inte back i alla fall. 

Jag vill även passa på att TACKA alla mina kunder som besökte min monter under mässan.

Här är två bilder från min monter vid Sy- och hantverksfestivalen, Stockholmsmässan.

Bild från min monter på Sy- och hantverksfestivalen, Februari 2024.

Bild från min monter på Sy- och hantverksfestivalen, Februari 2024.

Nu planerar jag att ha öppet i min lilla syateljé lördagen den 2 mars 2024, mellan kl. 10.00 - 14.00. Hälsar mina kunder hjärtligt välkomna.

Jag har även fått hem en del nya tyger och går även i väntans tider, då det kommer hem en del tyger med hästmotiv. Jag har ingen aning om de här tygerna kan vara av intresse för bland annat hästintresserade, men jag kunde inte låta bli att köpa in dem, för jag tycker de är vackra.

Robert Kaufman batik: Splash, Charm-pack 5 inch, och 10 inch squares.

Timeless Treasures, CD2443-Multi, Dino Roars

Robert Kaufman, SB-4225D1-1, Vintage Petals

Robert Kaufman, SB-4225D1-3, Vintage Petals

Robert Kaufman, SRKDM 22149-21, Chromaticity

Robert Kaufman, SRKDM 22139-19, Chromaticity


Northcott fabrics, DP 26811-92, Stallion


Northcott Fabrics, DP20812-92, Stallion

Northcott Fabrics, DP 26813-94, Stallion


Northcott Fabrics, DP 26814-91, Stallion


Northcott Fabrics, DP 26815-34, Stallion




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar