onsdag 29 maj 2024

Öppet i syateljén den 1 juni 2024

 God morgon, tänk att maj månad nu närmar sig slutet och snart är vi inne i juni månad. Förstår inte hur dagarna och timmarna kan bara försvinna så snabbt. Är det för att man blir äldre som man upplever att tiden går mycket fortare eller är det för att man som äldre behöver mycket mer tid för att göra saker, och att det på så sätt blir förändring i tidsuppfattningen. Jag vet inte, men för mig så försvinner dagarna väldigt fort. Jag kom ju hem Söndagen den 26 maj, då min käre make hämtade mig i Stockholm klockan 18.45, och hemkomsten till Uppsala var strax före 20.00. Jag hade ju varit på en liten utflykt till Alleröd i Danmark. En fantastisk upplevelse hos min tygleverantör Indutex. Vi blev så väl mottagna och omhändertagna av samtliga i personalen på Indutex och de två svenska tygagenterna, Katarine och Annika. Vi fick ju även handla lite, så lite nya tyger kom ju med hem. Dem har jag ännu inte hunnit ta hand om här hemma, utan jag hoppas hinna med det innan lördagen den 1 juni då jag har öppet i min lilla syateljé igen mellan kl. 10.00 - 14.00. Välkomna då. Under lördagen den 25 juni presenterade Maria på Indutex historien om hur varumärket Tilda tyger kom till. Därefter demonstrerade Lene en hel del material och verktyg för sömnad av bland annat flera väskmodeller och lapptäckstekniker. Lene är en fantastisk sömmerska som behärskade många olika sömnadstekniker och material till olika projekt. Efter varje demonstration hade Indutex även utlottning av de material och mönster som ingick i Lenes presentation. Till de lyckliga vinnarna av de här materialen var det bara att önska lycka till. Själv brukar jag ju inte vinna något, så lite avundsjuk blev jag nog. På lördag kväll blev vi bjudna på en fantastisk restaurang med god mat och gott vin. Sedan var det bara att promenera hem till hotellet och försöka bearbeta alla intryck under dagen. På söndag morgon var det ytterligare en demonstration som Lene höll i. Efter förmiddagsfikat var det ytterligare en utlottning. Vi var tre lyckliga vinnare, som vann varsin tygbunt, med 16 olika tyger ur Tilda kollektionerna, och jag var en av de lyckliga vinnarna av 16 meter tyg. Vilken otrolig känsla. Därefter anträdde vi vår resa hem till Sverige. Vi kom iväg strax efter 11.30 och hade sådan tur vid färjelägret i Helsingör att det bara var att köra på färjan direkt och efter cirka 20 minuter var vi åter på svensk mark. Jag kan bara säga att jag än en gång vill framföra mitt varmaste TACK till alla på Indutex för en fantastisk helg. Nu är jag full av inspiration och vill egentligen bara tillbringa dagarna nere i syateljén. Igår, onsdagen den 29 maj fick jag äntligen tid för lite sömnad. Sydde ytterligare en liten necessär efter mönstret "Lilla Klara". Har byglar kvar till ytterligare två stycken Lilla Klara, så jag får se om jag kan få dem färdiga till på lördag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar