torsdag 23 maj 2024

Stängt i Syateljén Christlmodeller lördagen den 25 maj 2024

 Nu på lördag, den 25 maj 2024 kommer jag att ha stängt i min syateljé. Jag är bortrest men käre maken måste vara hemma och ta hand om mina två små pälsklingar, Oskar och Prins Gustav. Själv skall jag roa mig hela helgen i Danmark tillsammans med en av mina vänner, som vänligen ställer upp och kör ner till Alleröd, strax utanför Helsingör. Vistelsen är dock inte långvarig, vi kommer hem igen på söndag kväll.

Kommer att ha öppet som vanligt lördagen den 1 juni 2024 mellan kl. 10.00 - 14.00.

Ibland får jag lite dille på att sy necessärer och under veckan som varit så har det blivit en hel del sytt. Två mindre necessärer och 8 mobilväskor. En av necessärerna är sydd efter min vän Kristinas mönster "Lilla Klara", det är den som är sydd i gyllengult fuskskinn. Den andra necessären är sydd av ett Japanskt halvlinnetyg med stiliserade fåglar på cerise bakgrund. Den är också sydd enligt mönstret "Lilla Klara" men den är förstorad en del, eftersom jag inte hade de byglar som skall vara enligt mönstret, utan jag hade byglar som jag köpt från USA för ett bra tag sedan och de här byglarna var något större.

Sedan har jag sytt 8 mobilväskor i fyskskinn i olika nyanser. 

Nu kan jag ärligen säga att jag är lite less på necessärer och mobilväskor. Vet ju att jag har en hel del nya tyger som borde sys upp av, men det får nog bli lite senare i sommar. Vi kommer ju inte att resa någon stans under sommaren, utan håller oss hemma i Uppsala och gör kortare utflykter här omkring.

Här kommer i vilket fall lite bilder på vad jag sytt. 

Nu måste jag sätta igång att packa inför morgondagens Danmarksresa.











Glömde lägga upp bild på en liten necessär och en väska som jag sydde för en vecka sedan. De är sydda med tyger från Northcott Fabrics och tygerna har hästmotiv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar