onsdag 19 juni 2024

Midsommarhelgen 2024 har jag stängt i min syateljé!

 Nu  närmar sig midsommarhelgen med stormsteg. Idag, onsdagen den 19 juni 2024, kommer jag, maken och sonen, att äta midsommarbuffé på en restaurang här i Uppsala. Så skönt att slippa matlagningen den här dagen. Sedan skall vi väl passa på att handla lite till fredagens midsommarlunch. Blir väl som vanligt färskpotatis, sill, ägg, köttbullar och prinskorvar samt en matjessilltårta. Till efterrätt vill vi väl ha jordgubbar och grädde. Få se vad jordgubbarna kommer att kosta till den här helgen, då brukar ju alltid priset trissas upp på de eftertraktade jordgubbarna.

Under de nästan fyra veckor som förflutit i raketfart sedan jag och min vän Maria besökte en av våra tygleverantörer i Danmark, har jag ändå lyckats sy lite. Behöver fylla  på lagret av små väskor (som jag kallar mobilväskor) eftersom alla som jag hade uppsydda har gått åt, dels som presenter till personalen hos tygleverantören i Danmark, och den sista jag hade uppsydd har jag sålt till en av mina vänner, som ville ha en väska till sin mobiltelefon. Det är roligt att sy i vinyl, men lika roligt att sy upp små väskor av några av de nya tygerna som nyligen kommit hem. 

Önskar alla mina vänner en underbar och avkopplande midsommarhelg. 

Nästa lördag den 29 juni 2024 har jag öppet som vanligt i min lilla Syateljé, Christlmodeller.




Mobilväska i rosa Vinyl.

Liten förvaring sydd av små restbitar av tyget med färgpennor och små bitar av Bosal In-R-Form mellanlägg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar