onsdag 26 juni 2024

Öppet i syateljén lördagen den 29 juni 2024

 Nu, kommande lördag den 29 juni har jag öppet i min lilla syateljé, Christlmodeller, mellan kl. 10.00 - 14.00. Har ju fått hem en hel del nya tyger och det finns en hel del som man kan sy av dem. De här tygerna är en blandning av bomull med 20 % polyester, och de är s.k. panamavävda. Det ger dem en lite stadigare struktur och passar utmärkt till sömnad av t.ex. shoppingkassar och lite enklare väskor. Passar naturligtvis även till sömnad av inredningsdetaljer.

Sedan mitt förra inlägg här på min blog har jag inte varit helt overksam. Har sytt en ny solhatt i rosentyg. Den är helt vändbar och på ena sidan är det fullt med fantastiska utslagna rosor och på den andra sidan är det fullt med enbart rosenknoppar. Vilken sida man vill visa upp utåt beror ju på vilket humör man är på just den dagen. Har även kompletterat min uppsättning av små mobilväskor med ytterligare två stycken. Behöver ju fylla på förrådet av mobilväskor sydda i vinyl, men behöver även sy upp lite av alla de nya  tyger som kommit hem.

Tänker även på att snart är första halvåret av 2024 till ända, och jag frågar mig hela tiden, vart har tiden tagit vägen. Ser fram mot tre kommande event, dels 2024 års Quiltköping som går av stapeln under tiden 6 - 8 september 2024. För alla som är intresserade av Quiltsömnad så är det här verkligen rätt event för er. 

Den 14 september 2024 är det Kulturnatten i Uppsala. Jag har även i år fått inbjudan att vara en av utställarna på Akademihotellet i Uppsala. Eventet pågår mellan kl. 13.00 - 21.00. Som utställande hantverkare, så får vi se om vi kommer att deltaga fram till kl. 21.00, men mer information kommer jag att lägga upp här på min blog.

Det tredje och sista stora eventet för 2024 år Sy- och hantverksfestivalen på Stockholmsmässan i Älvsjö under tiden 25 - 27 oktober. Ser fram mot att deltaga som utställare där. 

Jag önskar alla mina vänner och följare en riktigt fin och underbar sommar. Återkommer med fler inlägg i min blog lite senare.

Här är i vilket fall lite bilder på de nya tygerna som passar till shoppingkassar, bland annat, samt på min nysydda solhatt och det två små mobilväskorna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar