fredag 18 april 2014

Två dagars sömnad!!

Har ju haft ledigt i två dagar nu, och varit en hel del i syateljen. Det här är vad jag lyckats åstadkomma på två dagar. Inte så mycket som jag tänkt mig, men en del i alla fall. Roligt och avkopplande har det varit. Nu är det ju tre dagar kvar på ledigheten och få se om jag lyckas sy lite mer än bara de här tre necessärerna.

Necessär med ugglor. Ugglor i alla dess former verkar ju vara årets inredningsdetalj och finns för närvarande på en massa tyger i alla möjliga former och utföranden.



Här har jag i min lapplåda hittat en bit av ett av de vackraste tygerna jag haft, från en serie från Makower tyger, som de gjort, inspirerade av Gustaf Klimts måleri. Gustaf Klimts tavlor är helt fantastiska och jag har sett en hel del av hans verk när jag varit i Wien.


Här har jag sytt en necessär med Ingrid Westers broderi. Jag hoppas att den passar till en I-Pad mini, men jag har inte måtten för en sådan. Rolig blev den i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar