lördag 5 april 2014

Vad gör man på en extra ledig dag?

Hej, Igår var jag kompledig, eftersom jag skulle ha rörmokare hemma på förmiddagen. De skulle installera en ny diskmaskin, som jag väntat på länge, eftersom vi varit utan i mer än ett år. Dessutom skulle de byta vattenkran på handfatet i badrummet. Den vattenkranen skadedes när vårt badrumsskåp hade ramlat ner från väggen i början av november förra året. Rörmokarna var här i tre timmar och när de hade gått, så ägnade jag resten av förmiddagen till att städa toaletterna och badrummet. Det blev klart när klockan var halv två på eftermiddagen. Då bestämde jag mig för att gå ner i syateljen och sy lite. Två necessärer, modell mellanstora blev helt klara, och en av dem hade olika motiv på fram och baksidan. Här kommer nu bilderna på necessärerna.

Lite vårkänslor får man av tygerna. Synd att de här tygerna inte är i produktion längre.

Här den andra necessären där färgåtergivningen tyvärr är missvisande. Motivtyget är från samma tygstycke, men beroende på var man klipper i tyget så får man så här olika färgeffekter.

Här är avigsidan på samma necessär som bilden ovan. Här är färgerna mycket bättre återgivna. Ibland vet jag inte vad jag gör för fel när jag fotar, borde kanske gå en kurs för att lära mig hantera den digitala kameran lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar